luni, 27 iunie 2011

Filtru ulei

Un filtru de ulei este folosit pentru a indeparta elementele contaminante dintr-un ulei de motor , ulei de transmisie sau ulei hidraulic. Filtrul de ulei se foloseste in foarte multe aplicatii hidraulice. 
Filtru de ulei



Cea mai parte a filtrelor de ulei sunt folosite la motoarele cu ardere interna ale vehiculelor, avioanelor usoare si navelor maritime. Unele componente ale vehiculelor, cum ar fi transmisiile automate si casetele de directie, sunt frecvent echipate cu filtru de ulei.
Filtru de ulei


Motoarele autovehiculelor vechi nu foloseau filtru de ulei. Din acest motiv precum si datorita faptului ca uleiul de motor din acea vreme avea o calitate precara, schimburile dese de ulei erau necesare. Primele filtre de ulei erau foarte rudimentare. In general, filtrul de ulei era montat la intrarea pompei de ulei. Filtrul de ulei de tip bypass a fost brevetat in America, in 1923. Modul de functionare al acestuia forta o parte din uleiul de motor sa curga in motor iar cealalta parte sa treaca printr-un element filtrant. Rezultatul consta in faptul ca, la un moment dat, tot uleiul era filtrat. Filtru de ulei bypass pt diesel a inceput sa fie folosit in aplicatii, in special din motive de costuri.
Filtru de ulei


Sistemele de ungere presurizate incorporeaza o valva de mare presiune cu rolul de a permite uleiului sa treaca de filtrul de ulei atunci cand curgerea acestuia este restrictionata. Acest lucru protejaza motorul de lipsa ungerii. Cateodata aceasta valva este incorporata in filtrul de ulei. In general exista si o valva folosita impotriva scurgerii uleiului din filtru de ulei, atunci cand motorul este oprit.
Filtru de ulei


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu